Форум
📣 Під час обласного форуму відзначили переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024»
⠀ ⠀⠀
13 грудня на Львівщині пройшов обласний дидактико-педагогічний Форум «Педагогічні та психологічні виміри сучасної освіти». Організаторами заходу виступили департамент освіти і науки ЛОВА, а також КЗ ЛОР Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
⠀ ⠀⠀
Відповідно до програми форуму відбулась дискусійна панель «Трансформація освіти: наміри і реальність». Її модератором виступив Ігор Корнієнко, кандидат психологічних наук, завідувач кафедри практичної психології ЛОІППО.
⠀ ⠀⠀
Зокрема, заступник директора департаменту освіти і науки Олена Урдей зазначила, що одним із головних завдань, які сьогодні стоять перед освітою області є профілізація ліцеїв: «На жаль, досі не всі громади мають чітке розуміння і бачення кінцевої мети цього процесу - формування такої мережі академічних ліцеїв, яка дасть змогу забезпечити високу якість освіти, коли учні зможуть розвивати свої сильні сторони, обираючи профілі навчання».
⠀ ⠀⠀
Вона також окреслила ще одну ключову проблему: щораз менше число дітей у класах. Так, за її словами, до 2027 року прогнозована мережа ліцеїв у Львівській області, очевидно, зазнає змін – через зменшення дітей.
⠀ ⠀⠀
«Якщо говорити про реформу психологічної служби в системі освіти Львівської області, яка розпочалась 2022 року, то справді ми маємо дуже добрі результати. Зокрема, завдяки тісній співпраці з Інститутом післядипломної педагогічної освіти, нашою кафедрою психології (Львівського університету ім. І. Франка) та завдяки нашим фахівцям-психологам. І сьогодні ми бачимо, наскільки важливо вже мати розбудовану психологічну службу, особливо коли йдеться про відновлення та підтримку психічного здоров'я та психоемоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни», - додала вона.
⠀ ⠀⠀
Своєю чергою Павло Хобзей, директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» назвав три пріоритети, які стосуються шкільної освіти: перший – безпечне навчання; другий – реформа заробітної плати; третій - реалізація реформи «Нова Українська школа».
⠀ ⠀⠀
При цьому було зазначено, що коли на рівні початкової школи НУШ втілена більш-менш успішно (тоді було лідерство міністерства, було створено навчальне середовище і навчено вчителів, хоча епідемія ковіду став перешкодою), то на рівні 5-6 класів, де НУШ сьогодні забуксувала, – не було ні субвенції, ні підручників, до того ж вчителі не були готові. (Додамо, що реформа НУШ перейшла з початкової школи в базову (5 клас) з 2023 року, вже після повномасштабного вторгнення росіян в Україну). Однак нині субвенції повернуто, і втілення НУШ в базовій школі – це головний виклик.
⠀ ⠀⠀
«Коли питаєш у добрих вчителів, які працюють за концепцією НУШ, чим вони відрізняються від тих, хто працює по-старому, то відповідь така: втричі більше треба готуватись до уроків, а зарплата та сама», - зауважив Павло Хобзей.
⠀ ⠀⠀
Інга Петровська, доктор психологічних наук, професор кафедри психології Львівського національного університету імені Івана Франка ознайомила учасників із результатами соціологічного дослідження про психологічне благополуччя українських освітян.
⠀ ⠀⠀
Вихідні тези дослідження були такі: професія вчителя має високу стресогенність, рівень психологічного благополуччя освітян нижчий проти інших професійних груп, фактор війни. До дослідження вдалось залучити 1909 вчителів шкіл з усієї України.
⠀ ⠀⠀
Відтак, були виявлені такі чинники психологічного добробуту освітян.
Сприятливі: цікавість до життя; активне подолання (проблем); планування; відчуття можливості зробити важливий внесок у суспільне життя, позитивний рефреймінг; емоційна підтримка розуміння від інших.
Несприятливі: уникання; самозвинувачення; інтолерантність до невизначеності; вживання психоактивних речовин; заперечення.
⠀ ⠀⠀
Висновки дослідження такі: підвищувати престижність/цінність/соціальну значущість професії вчителя; забезпечити гідну конкурентоспроможну зарплату; сприяти професійній автономії та академічній свободі вчителя; забезпечити контроль робочого навантаження та баланс між роботою та особистим життям; при розробці освітньої політики та реформуванні освітніх процесів врахувати і цінувати практичний досвід вчителів.
⠀ ⠀⠀
Також в рамках форуму відбулись психологічні лабораторії: «Використання методів гештальт-терапії в практичній психології», «Нормативно-експозиційна терапія як метод подолання психологічних травм», «Арт-терапевтичні практики в корекції негативних емоційних станів підлітків».
⠀ ⠀⠀
Під час форуму також відбулося відзначення переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024», що вперше пройшов у листопаді-грудні цього року.
У конкурсі взяли участь 24 практичні психологи дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних закладів освіти, ліцеїв, а також закладів фахової передвищої освіти Львівської області.
⠀ ⠀⠀
Його метою було підвищення престижу професії, реалізація професійного стандарту практичних психологів, удосконалення фахової майстерності, популяризація психологічних здобутків та ініціатив.
⠀ ⠀⠀
Дипломами й цінними подарунками відзначено переможців обласного конкурсу «Практичний психолог-2024»:
🥇 за І місце - Олену Кривенко-Камінську, практичного психолога КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»;
🥈 за ІІ місце - Валентину Андрійчик, практичного психолога Раделицького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області;
🥈 за ІІ місце - Наталію Ничту, практичного психолога КЗ ЛОР «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая»;
🥉 за ІІІ місце - Наталію Бурбан, практичного психолога Вузлівського опорного навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей»;
🥉 за ІІІ місце - Мар’яну Жилу, практичного психолога КЗ ЛОР «Навчально-реабілітаційний центр «Оберіг»;
🥉 за ІІІ місце - Світлану Чорну, практичного психолога Гімназії №10 Червоноградської міської ради Львівської області.
⠀ ⠀⠀
Також дипломами і подарунками відзначили лауреатів конкурсу:
🏅 Галину Гавловську, практичного психолога Наконечнянської гімназії імені Героя України Романа Сеника Яворівської міської ради Львівської області;
🏅 Христину Гук практичного психолога Миколаївського закладу загальної середньої освіти І ступеня Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області;
🏅 Любов Пристайко практичного психолога Новояворівського закладу дошкільної освіти комбінованого типу №7 Новояворівської міської ради;
🏅 Світлану Худик практичного психолога Новояворівського закладу дошкільної освіти №9 Новояворівської міської ради Львівської області.
⠀ ⠀⠀
Дипломом департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації за вагомий внесок у розвиток психологічної служби закладів освіти Львівщини було відзначено Олену Стадник, завідувачку кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
⠀ ⠀⠀
Вітаємо!
⠀ ⠀⠀
Кафедра психології ЛНУ ім.І.Франка / Раделицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів / Миколаївська початкова школа / Новояворівський ЗДО 7 / Новояворівський ЗДО 9 НМР