Заклад дошкільної освіти №1
селища Щирець, Львівська область

Консультації

Як правильно підготувати дитину до вступу в дитячий садок?

Передусім слід організувати життя дитини в сім'ї відповідно до режиму дня, якого дотримуються в дошкільному навчальному закладі. Не забувайте і про харчування. Непогано було б дізнатися про меню садочку.

 Готуючись до дитячого садка, докладно розкажіть малюку, що вдень він буде ходити до дитячого садка, а ввечері ви разом з ним будете займатися вдома цікавими справами.

Варто зацікавити сина чи доньку дитячим садком, викликати бажання йти туди. Для цього під час прогулянок покажіть будівлюФото без опису дошкільного навчального закладу, ігрові майданчики; разом поспостерігайте за грою дітей, розкажіть про їхнє життя в садочку.

Навчайте дитину вдома всіх необхідних навичок самообслуговування та взаємодії. Дитина значно легше пристосується до умов суспільного виховання, якщо в сім'ї вона оволодіє елементарними навичками самостійності.

 Щоб полегшити звикання, познайомте сина чи доньку з майбутнім вихователем, поговоріть з ним так, щоб дитина чула про те, що ваш малюк уже підріс і ходитиме до садка, де про дітей піклується добра вихователька, яка гуляє і грається з ними.

Позитивний вплив дитячого садка на розвиток особитості очевидний. Дитячий садок - це фундамент для успішного навчання Вашої дитини в школі, для  її важливих досягнень у дорослому житті.

Коли краще віддавати дитину в дитячий садок?

     Відповідь на це вічне питання криється не у віці. Готовність до садка — поняття багатопланове, а не просто набір років, навичок і умінь. Для успішної адаптації дитина повинна досягти певної стадії розвитку: фізичного, розумового і соціального. Більшість дітей вступають до дитячого садка чи ясел у віці від 1,5 до З років. Однак, з деяких причин буває, що дитина починає відвідувати садок у віці 5—5,5 років. У будь-якому віці — це різка зміна звичного способу життя, початок нового періоду. Далеко не всі діти легко сприймають цю зміну. Навіть для найспокійніших, урівноважених, здорових дітей період адаптації до нових умов викликає значні труднощі, не кажучи вже про більш слабких та непристосованих дітей. Якщо період адаптації затягнувся – звертайтесь до практичного психолога дитячого садочку.

Дитина переживає труднощі адаптаційного періоду, ступінь виразності яких пов'язують:

·  і з попередніми умовами виховання, під впливом яких формується поведінкова реакція;

·   і зі своєрідністю міжособистісних взаємин дорослих і дітей, з рівнем прихильності дитини до матері;

·   і з організацією навчально-виховного процесу в дошкільній установі, соціальними умовами;

·   і з індивідуальними особливостями: віковими, психологічними психофізіологічними, нейрофізіологічними, психогенетичними.

       Прихід до дитячого садка — перший серйозний етап соціального життя дитини. До цього вона спілкувалася тільки з членами родини, сусідами або з тими, кого дорослі запрошували додому. Практика свідчить, що цілеспрямована підготовка дітей до дошкільного закладу допомагає попередити виникнення труднощів адаптації.

     Адаптація – це пристосування організму до нової ситуації, а для дитини дитячий садок, поза сумнівом, є новим, ще невідомим простором, із новим оточенням і стосунками. Адаптація (з лат. «пристосування») – процес призвичаєння організму, що відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному, психологічному. Адаптація – активне засвоєння прийнятих у суспільстві норм і оволодіння відповідними формами спілкування й діяльності.

     Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? 

     Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, деякі – виявляють негативізм, небажання йти в групу, відхиляють усі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

    Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.

      Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку – 7-15 днів, молодшого дошкільного віку – 2-3 тижні, старшого дошкільного віку – 1 місяць.виникнення у дитини стійкого «адаптаційного синдрому» свідчить про її неготовність до виходу із сім’ї.

Виокремлюють такі ступені адаптації:

   · Легкий – поведінка дитини нормалізується (протягом 10 – 15 днів) – фізіологічна, природна адаптація;

   · Середній (протягом 15 – 30 днів) – дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень;

  · Важкий (триває від 2 місяців і більше) – патологічна адаптація.

Умовно виділяють три групи дітей за характером пристосування до нових умов життя

  • Перша група – ті, для кого процес адаптації легкий і безболісний. Такі діти комунікабельні, самостійні, спілкування батьків із ними доброзичливе.
  • Друга група – малюки, котрі адаптуються повільніше і важче. Поведінка нестала. Зацікавлення грою змінюється байдужістю, вередуванням. Малятам бракує довіри у ставленні до вихователів, інших дітей навички гри та спілкування розвинені недостатньо. Діти малоініціативні, менш самостіні, дещо можуть робити самі але здебільшого залежать від дорослого. З боку батьків простежується нестабільність у спілкуванні: доброзичливі, привітні звертання змінюються криком, погрозами або збільшенням вимог.
  • Третя група – діти, які важко пристосовуються до нового оточення. Вони зазвичай несамостійні, швидко втомлюються, ігрові навички не сформовані. У досвіді таких дітей – прояви авторитарності, жорстокості (чи навпаки – зайвої поступливості) з боку дорослих, що спричиняє страх, недовіру до вихователя або повне ігнорування його та інших дітей. Сон і апетит погані або зовсім відсутні. Діти часто хворіють, що ще більше вповільнює звикання до нового оточення й до нових вимог.

Що ж робити батькам?

 Батькам не нервувати і не демонструвати свою тривогу напередодні відвідування ЗДО, адже тривога і неспокій батьків передається дітям!!!

Батьки повинні розповісти вихователю про індивідуальні особливості дитини, що їй подобається, що ні, які уміння і навички сформовані, якої допомоги потребує дитина.

У перші дні відвідування дитсадка батьки не повинні залишати дитину на довго. Доцільно в перші дні приводити дитину тільки на прогулянку, де умови нагадують умови домашні, тут дитині легко зорієнтуватися, простіше познайомитися з вихователем і іншими дітьми.

У звиканні до нових умов важливу роль відіграє можливість "інтимізувати" обстановку, принести з собою свої іграшки. Улюблена іграшка буде зайнята увагою дитини і допоможе відволіктися від розставання з близькими. Нехай іграшка ходить разом з малюком щодня і знайомиться там з іншими.

Батькам слід весь час пояснювати малюку, що він для них, як і раніше, дорогий і улюблений.

Як батькам визначити готовність дитини до дитячого садка?

1.    На прогулянці малюк сам підходить до дітей на майданчику, намагається вступити в контакт.

2.    Маля здатне кілька годин на день проводити без мами.

3.    Дитина розбірливо може виразити свої потреби словами.

4.    Малюк уже досить спритний, вміє самостійно їсти (і пережовувати!), миє руки й умивається, вдягає і знімає із себе основні предмети одягу.

5.    До кінця раннього віку в дитини з'являється прагнення до самостійності, її інтереси переміщаються від світу предметів до світу спілкування з дорослими.

Пропоную Вам самостійно визначити рівень готовності дитини до вступу в ЗДО.

Тест "Чи готова ваша дитина до вступу в ЗДО?"

1.Який настрій переважає у дитини останнім часом ?

 -Бадьорий, урівноважений - 3 бали

- Нестійкий - 2 бали

-Пригнічений -1 бал

2.Як Ваша дитина засинає?

-Швидко, спокійно (до 10 мін) - 3 бали

 - Довго не засинає - 2 бали

-Неспокійно - 1 бал

3.Чи Використовуєте Ви додаткову дію, щоб покласти дитину спати (заколисування, колискові і ін.)?

 - Так - 1 бал

- Немає - 3 бали

 4.Яка тривалість денного сну дитини?

-2 години - 3 бали

-1 година - 1 балФото без опису

5.Який апетит у Вашої дитини?

- Добрий - 4 бали

 - Вибірковий - 3 бали

 - Нестійкий - 2 бали

 - Поганий - 1 бал

6.Як відноситься Ваша дитина до туалету?

- Позитивно - 3 бали

 - Негативно - 1 бал

7.Чи Проситься Ваша дитина у туалет?

 -Так - 3 бали

- Ні, але ходить суха - 2 бали

- Н,і та ходить мокра - 1 бал

8.Чи Є у Вашої дитини такі звички?

 - Смокче палець, розгойдується (чи інше) - 1 бал

- Немає - 3 бали

9.Чи цікавиться дитина іграшками, речами у новому приміщенні?

 - Так - 3 бали

 - Іноді - 2 бали

 - Ні - 1 бал

10.Чи Виявляє дитина цікавість до дій дорослих?

 - Так - 3 бали

 - Іноді - 2 бали

 - Ні - 1 бал

11.Як Ваша дитина грається?

 - Уміє гратися самостійно - 3 балиФото без опису

 - Не завжди - 2 бали

 - Не грається сама - 1 бал

12.Які взаємовідносини з дорослими?

 - Легко йде на контакт - 3 бали

 - Вибірково - 2 бали

 - Важко - 1 бал

13. Як відноситься до занять: уважний, активний?

 - Так – 3 бали

 - Не завжди – 2 бали

 - Ні- 1 бал

14.Чи Є у дитини впевненість в собі?

- Є – 3 балиФото без опису

 - Не завжди – 2 бали

 - Немає – 1 бал

 Прогноз адаптації :

-готовий до вступу в ЗДО - 55-40 балів;

- умовно готовий - 39-24 бали;

-не готовий - 23-16 балів.

 

 

ЕЛЕКТРОННА ЧЕРГА В САДОК!

Фото без опису

Фото без опису

Святковий календар. Спілкуємося українською мовою

Фото без опису

Фото без опису

 

 

Логін: *

Пароль: *