Методична робота
ЗДО #1 селища Щирець Щирецької селищної ради.Наші будні...Працюємо і навчаємось...
" Пізнай себе - пізнаєш світ
та діяльнісні практики у ЗДО"
Вихователем методистом Мазур Іриною проведено тренінг для педагогічних працівників.
Тема зустрічі «Пізнай себе – пізнаєш світ .
Характеристики діяльнісного підходу в ЗДО. Діяльнісні практики у ЗДО»
Ми працюємо у стані війни .Повномаштабна війна є джерелом стресу та тривог для кожного українця й українки, а особливо для дітей. Такі переживаня можуть залишити глибокі сліди у їхніх серцях і вплинути на фізичне й емоційне здоров’я в подальшому. На жаль, відчуття стресу та тривоги можуть проявлятися в різних формах: від втрати інтересу та емоційної роздратованості до поганого настрою та проблем у соціалізації.
« Однак, якщо є щось, що може допомогти дітям впоратися зі складнощами, то це наша увага, турбота й розуміння», - стверджує дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз.
Ігри для зняття стресу у дітей:
* Ліпка.Розминати тіло, як тісто, чи пластилін.
* Люлечка. Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися.
* Килимок. Простукати себе, все тіло, мов килимок.
* Кенгуру. Дитина сідає животик до нашого животику і міцно обіймає.
* Обійманці. Обійми мене, сильніше, ніж я тебе.
* Призначити дитину головною по рахунку обіймів.
* Очищення. Сонечко чи вода проходить ( з нашими дотиками ) по тілу зверху до низу – і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає.
Тілесні ранкові ігри для дітей ( важливі в будь-який час – дітям і дорослим, але вранці саме зараз вони просто небхідні).
Від нашої «тілесності» зараз буде залежати, як ми впораємось із емоційним навантаженням, травмуванням.
Якщо дитина в стресі, торкаємось тільки частин тіла, закритих одягом.
Будь- яка робота із стресовими ситуаціями має починатися з відновлення відчуття безпеки, а відчуття безпеки - це те, наскільки стійко людина сидить, наскільки стійко вона спирається на будь-яку опору, наскільки сильно в неї врегульоване дихання.
Розвиток особистого – Я. Розвиваємо особистість дитини. Думки та переконання що до себе. Самооцінка. Позитивні педагоги – позитивна атмосфера та діти.
Характеристики діяльнісного підходу в ЗДО:
- радісна;
- соціальна;
- активна;
- мотивуюча;
- значуща.
Діяльнісні практики у ЗДО:
* Осередок приналежності;
* Ранкові зустрічі, коло спілкування;
* Екран настрою;
* Правила групи;
* Куток усамітнення і відпочинку.